Friday 27 February 2009

criter BEDAK

  • recently, kita dikejutkan dengan al-kisah BEDAK TALKUM dalam newspapers.Musti sumer rasa seriau punyer terutama ladies. orang pompuan kan pengguna bedak utama. ada setengah tu, tak leh kuar rumah tanpa tempek bedak. kena bersiap cun giler, baru boleh kuar. (aku, ok jer..slalunyer more ala-ala natural beauty, gitu..ahak....)
  • issue nie sebenarnyer dah lama. aku pernah baca somewhere yang ngatakan bahan utama dalam bedak iaitu 'talc' memang bahaya. aku rasa sumer bedak talkum ada benda nie. tak caya, gi check!! kalau ada yang takder, boleh ler rekemen kat aku, boleh aku gi beli..
  • tapi, biasa ler, issue nie havoc sat jer...pastu slowly hilang bak ditiup angin lalu...kita pun lupa..
  • dalam artikel newspaper tu that NGO ada bagi solution, guna tepung kanji/beras if not mistaken sebagai pengganti bedak, terutama untuk dipakaikan kat baby. kengkadang kita biasa tengok orang suka benar pakaikan bedak kat tang 'tut.tut..' baby. aku tak tau sgt apa fungsinyer.(sebab aku tak suka buat kat anak aku..). but maybe supaya bahagian tu rasa kering kot.....
  • aku pun pengguna bnedak gak. takut memang takut. tapi, ikutkan sekeliling kita nie, barang-barang kegunaan diri yang kita guna memang ada bahan kimia. payah kita nak elakkan. SO, APA YANG PERLU KITA BUAT ADALAH, SETIAP APA YANG DIGUNAKAN, GUNA LER SECARA BERPADA-PADA. TAK GITU...?

No comments:

Post a Comment