Wednesday 29 June 2011

Cerita Rabu

Hari ni hujan dari pagi tadi....sejuk...nyaman...tapi aku kat ofis, rasa panasss....almaklumlah..ada meeting pagi tadi...meeting yang semua orang tak nak masuk, kalau diberi pilihan...hah..hah...tapi mana ada pilihan camtu. Semua kena masuk beb...WAJIB....(siap ada yang saja plan meeting kat luar dengan agensi lain hari meeting ni sebab nak mengelak....pandai korang yeee...).

Okay, salah satu benda yang aku belajar kat sini dalam tempoh setahun dua bulan ni adalah belajar mengkebalkan diri termasuk telinga, jiwa, hati dan otak. Ya..itu resepi untuk terus bertahan.. Aku masih lagi dalam proses belajar ilmu tu....So disebabkan ilmu tak berapa nak ada, so hati tu lembut lagi la...Kalau kena laser, hati sayuuu...jauhhhhhh.....je....heh..heh.... Harapannya, tak lama lagi semakin kuat dan kental seterusnya kebal.....Strategi..strategi...

Semenjak dua menjak ni jugak, memang rasa busy sangat. Beban kerja tak lah bertambah banyak sangat..tapi kerja sedia ada tu bertambah mencabar bila sampai stage seterusnya....Lepas tu, meeting..meeting.... Kalau meeting yang aku organize, lagilah parah...nak kena siapkan minit pulak. Itulah skill yang sangat-sangat dah berkarat. Dah asah semula sejak masuk kerja ni, tapi tahap kekaratan masih tinggi lagi. Ke sebab dulu-dulu, minit anak buah yang ambil dan sediakan, pastu pass kat kita, kita semak dan amend apa yang patut...Hahhahh....hahaa...Hambik nko...sekarang ni walaupun gred dah up sikit, tapi kena buat kerja a sampai z jugak sebijik macam masa 41 dulu...Apo nak buek...lain tempat lainlah environment nya..

Mulalah aku rindukan ofis lama aku...rindukan anak-anak buah aku yang agak ramai dan sangat-sangat membantu. Walau kerja banyak, tapi boleh delegate separuh kat anak buah. :D. Boss...situ ada kosong lagi tak...?

2 comments:

  1. manusia, sentiasa punya rasa tidak puas dengan apa yg dia miliki. dan hanya setelah tiada baru rasa yg lama itu lebih berharga.

    bersyukur atas nikmat itu rahmat.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah atas rezeki & nikmat yang diberikan.
    Pastinya ada hikmah atas setiap apa yang berlaku :D

    ReplyDelete