Thursday 25 February 2010

ALHAMDULILLAH....27 MAC 2010, SINTOK

Assalamualaikum.
Yeahhh........nama dah naik untuk konvo bulan mac ni. Alhamdulillah. Sangat2 happy. Excited giloss. Al-maklumlah, nak naik atas stage semula selepas kali akhir 1999.
 
sorri la, nama tak brpa nak nampak...
  • Berbaloi penat lelah slama ni. Stay up sampai pagi, buat assignment. Biasa la, slagi tak sampai khamis & jumaat, keje memang tak jalan, Bila tiba 2 hari tu, barulah idea mencurah2...heh..heh... Sampaikan en hubby mentioned, "hari khamis dgn jumaat mulalah dia sibuk, sebelum tu goyang kaki jer.." Oppsss..bukan goyang kaki la, kita tengah carik idea...heh..heh..
  • Actually, tak sangka sampai ke tahap ni. Ingat dulu, nyaris2 tak jadi apply scholarship coz' masa dah suntuk sesangat. Baru jer naik opis lepas cuti 3 months (maternity + extra leave). Nampak mcm dah putus harapan. Awal2 dah ada ranjau. Due date permohonan tu lagik seminggu. Tolak sabtu ahad, tinggal 5 hari la. Sempat ke nak buat permohonan ni?Fortunately, my dear hubby bagi peransang, "cuba je la, kalau dapat, alhamdulillah, tak dapat, cuba lagik, Yang penting, kita cuba dulu." Hmm..betul jugakkan. Nasib baik aku cubakan, kalau tak???
  • Memula blurrrr nak ambik course apa? Aku suka HR, coz' aku dari background HR. My boss advised, biasanya chances untuk MBA lebih cerah untuk dpt scholarship tu. Tapi, aku tersangatlah tak minat course tu. Hate calculation, really. Lastly, aku letak course pilihan, Psiko IO & 2nd option, MBA. Korang mesti terpikir camna la aku boleh tulis Psiko IO tu ek..???Heh..my friend ambik course tu kat UKM & nampak interesting. Pada pandangan mata aku, kalau nak blajr ni, mestilah benda yang kita suka kan..Tambah2 lagik, belajar di kala usia remaja cam gini. Otak dah beku kan.....
  • Kena sakit mata pulak masa dpt interview tu. Adoiiii....dalam mudah, ada susahnya. Cuba minta tunda tarikh lain, unfortunately, tak boleh. Nak kena buat proposal tesis pulak tu, untuk dibentangkan dpn ahli panel masa interview nanti. Aku pun tak paham apa yang aku tulis dalam tu, last minute preparation. Mana pernah buat proposal sebelum ni. Cuma aku harap mampu defends proposal tu nanti. Nasib baik masa ari interview tu, mata dah beransur baik. Ada merah2 skit lagik, tak ketara sgt. Memang teruk la kena bantai masa interview tu. Ya lah, aku bukannya tau sgt pasal methodology, findings, etc pasal research ni. Apa yang aku boleh jawab, aku jawablah. Tapi, aku memang pertahankan sungguh proposal aku tu, aku bagi la segala sebab musabab aku nak buat research pasal tu. End of the day, tawakkal jer la.
  • Finally, berjaya jugak dapat full scholarship @ study leave. 
  • Dpt offer U kat bangi, Psiko IO, but then realized, can't make it. Period of study too long.  Decided to change to my favourite, HR. Guess what, nampaknya jodoh masih ada dgn sintok, the only IPTA offered HR proper. Luckily, have branches in KL. 
  • As MHRM's student,  THESIS - mandatory.....rela @ tak rela @ paksa rela...kena jugak buat...Aku lebih rela kalau kena ambik paper extra, gantikan thesis, kalau ada option lain. But one & only option..tulis thesis. Dan berjaya jugak aku menulis..hah..hah....Ye lah, bukan senang nak tulis tu, bukan boleh copy paste kan...must in your own writing..(p/s: please take note, tiru-meniru thesis adalah dilarang sama sekali ye...nak kantoi...cubalah buat....).
  • And.....finally........G.R.A.D.U.A.T.I.O.N............K.O.N.V.O.......ALHAMDULILLAH....

No comments:

Post a Comment