Tuesday 20 September 2011

Decision...Decision....

Masa terus berjalan. Dah makin suntuk. Hati masih berbelah bagi... nak terima offer tu ke, tidak...


Dilema nak pilih antara rumah baru vs rumah sekarang... dua-dua pun bukan rumah aku pun..rumah kerajaan... ;)

Kenapa aku kena ambik offer tu:
  • Teringin nak merasa rumah cam tu
  • Lokasi masih dekat dengan kawasan rumah aku sekarang
  • Masih dekat dengan sekolah, tadika
  • Rumah yang luas dan besar untuk kitorang 3 beranak ni...
  • Laman tepi yang luas..puas Nurin hana main lari-lari tu
  • Corner lot
  • Ruang dalaman yang lebih luas, memudahkan aktiviti bermain Nurin hana
  • Bagi peluang kat orang lain untuk duduk kat rumah aku pulak
Dan kenapa pulak aku rasa macam nak stay je rumah sekarang:

  • Dah selesa kat sini, jiran baik (tapi, esok-esok jiran baik pindah?)
  • Sekolah sepelaung je
  • Barang-barang ya ampunnn..banyakk...jenuh kalau nak pindah ni...
  • Tak tau kondisi rumah baru tu elok ke tak..intai-intai macam ok je...
  • Kat area rumah baru, banyak rumah bos. Tak boleh la nak buat jahat sikit kan...
  • EA kata rumah baru tu pintunya tepi, tak best. Rumah tu memang pelik sikit, patutnya pintu depan kat depan la kan..tapi ni tak, pintu depan berada di sebelah tepi rumah...lepas parking kereta, ko kena jalan ke tepi rumah baru boleh masuk rumah.
Alamak, senarai pro & cons sama banyak. Camana tu....

Kalau aku reject offer ni, aku kena queue semula. Tunggu lagi 6 bulan dan ke atas. Ala-ala blacklist sekejap la. Offer yang ni pun, cepat sampainya. Aku mintak seminggu sebelum raya hari tu, dua minggu lepas raya terus dapat. Sungguh efisyen. Risau jugak, rumah lain yang di offer lepas ni, lokasi tak best, pastu rumah pun tak best jugak.

Surat offer dah ready, kunci pun ada. Tinggal ambik kat hartanah je.

Hmmm..........Decision...decision....

No comments:

Post a Comment