Friday 30 September 2011

Kerja Waktu Lunch Hour

Early lunch hour tadi, di saat rakan-rakan lain sedang berhorey-horey ngabiskan duit di sana sini, maklumlah break panjang ditambah dengan kocek masing-masing yang penuh, aku sibuk menyiapkan satu kerja yang telah dipertanggungjawabkan kat aku sempena ketiadaan opsmate ku.


Aku duk depan pc lepas pekena spageti buatan tangan anak buah kat opis ni (thanks su...jimat sikit duit lunch hari ni... :)), duk pinda lampiran table tu. Aku heran, apsal la bila nak taip nombor kat ruangan bilangan tu, tak boleh. Asal taip je, dia lari ke table lain. Ishhh..apsal pulak ni... Takkan nak kena buat table lain kot. Arrgghhh...masak ni, benda tu dah la banyak.


Adjust sikit-sikit table, pun tak mau.


So, untuk siapkan jugak kerja tu, terpaksa la aku copy setiap nombor, lepas tu paste kan dekat tempat yang tak boleh ditaip secara biasa tu.... Jenuh aku meng copy paste...


Dah siap, aku emel kat bos untuk semak, sebelum hantar kat bos besar pulak.


Lega.... at least sekejap....


Dah beres..barulah boleh jalan-jalan kat alam maya.......


Dan......................................masa aku nak log in blog, sekali lagi berlaku kes nombor tak boleh taip. Apahal pulak ni????


Bila aku belek betul-betul keyboard, aisehmennn.............
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Ter off butang "Num Lock" tu la... Padanlah tak mau keluar semua nombor yang aku taip... Penat je aku copy paste tadi....

2 comments:

  1. MasyaAllah....apa kes ni puan KPPK woooiii....

    ReplyDelete
  2. kes berangan lebih ni...heh..heh..heh...

    ReplyDelete