Friday 28 December 2012

Main masak-masak ala chef


p/s: Yang...u jangan cakap apa-apa ye...duduk dendiam je....hehehe....

Asyik tengok makcik nigella ni kat tv best je masak kan, so apa kata kita try test masak macam dia masak kat tv tu..... Tapi tak tau la bila masa nak try test tu..... Tapi takpa, janji buku dah ada, so bila angin sepoi-sepoi rajin datang...senang la...capai, pilih, try test.....

Buku resepi ni bos aku tolong belikan..TQ cik siti... Hasil tangkapannya kat BBW hari tu. Tau pukul berapa bos aku pegi sana? Pukul 3 pagi... sampai la pukul 10 pagi...  Pukul 3 pagi...aku tengah sedap berlingkar atas katil tu... Cik siti beli 3 jenis buku makcik ni, dan suruh aku pilih mana yang aku berkenan di hati... Belek punya belek, aku rembat yang ni la...Sebabnya..............ada tulis kat depan tu, "GOOD FOOD, FAST"... Resepi dalamnya hasil belekan tu semua simple-simple dan cepat disediakan... Well, almaklum la..ai kan busy women...nak jenis yang senang dan cepat je... Tu pasal aku tak boleh buat kuih bahulu, sebab tak tahan nak duduk lelama kat dapur..#padahal tak reti pun...#

Mana tau, berkat tahun baru, tetiba jadi terlebih dos rajin... hehehehe...

1 comment: