Thursday 22 December 2011

6 hari 5 malam di Melaka

Coti-coti Malaysia ke? 6 hari 5 malam, lama tu... boleh kering kontang poket dibuatnya tu..
Eleh... takda maknanya... aku keje la... uruskan seminar kat negeri hang tuah ni.

Bayangkan selama tu aku kat negeri hang tuah ni, selama tu jugaklah aku terpaksa berpisah dengan lil’ princess. Arghh.. kerinduan aku...

Tu satu hal... sepanjang2 aku kat sana, aku dah jadi orang hilang upaya sementara. Iya.. telinga tak bisa dengar dua-dua belah. Jangkitan telinga, kata doktor. Bila tiba sakit tu, tuhan je tahu. Demam tiap kali telinga tu berdenyut sakit. Nak berjalan pun rasa sakit. Memula tu, telinga kiri bengkak sampai ke cuping telinga tu. Selang dua hari, telinga kanan pulak. Elok-elok boleh dengar sebelah, terus tak dengar dua-dua belah. Setiap hari dengar macam orang bertukang dalam telinga. Macam konsert ada rasanya dalam telinga ni...

Selaku urus setia, patutnya kena ambik note masa seminar tu. Tapi aku boleh pandang tanpa perasaan dan pura-pura dengar je la. Nasib baik, ada anak buah yang boleh diharap. Bos pun memahami. Tensen tau, depa pot pet pot pet diskus macam-macam, gelak tawa, tapi aku tak boleh nak tangkap sebijik butir pun. Sudahnya...jadilah aku bak patung cendana, takda perasaan...

Bila tak boleh dengar jugak, macam mana aku nak bercakap dengan Nurin hana? Sedih tau...tak boleh nak tepon, sebab kalau tepon pun tak guna, aku tak boleh dengar suara gemersik anak aku tu. Dengan Papa nya daya lagi sebab masih boleh ber sms.

Sepanjang tempoh tu jugak, aku rasa berat aku turun...selera makan kurang sebab tak boleh nak kunyah makanan. Kunyah dengan gigi depan je, mana nak lalu. Moncong je la mulut bila makan. Sebab tak selesa, aku lebih rela minum milo 3 in 1 dengan nesvita oat sambil direndam roti dalam milo tu. Breakfast dengan dinner, tu la makanan aku. Lunch, aku gagah jugaklah makan sikit kat cafe hotel.

Kawan baik aku masa kat melaka adalah ubat tahan sakit aka ponstan. Sebenarnya, ponstan dan panadol adalah dua ubat yang aku tak suka nak ambik dan akan cuba elak selagi boleh. Tapi, kali ni aku tak daya nak menolak lagi. Kena telan jugak ponstan, kalau tak aku akan terbaring seharian kat katil. Tu pun, aku hanya akan telan bila dah betul-betul sakit, nak elakkan aku ambik banyak ubat tu. Cuma ada satu malam tu, aku telan siap-siap sebelum sakit gara-gara nak pegi makan ikan bakar kat alai...

Bos belanja makan ikan bakar wehh... rugi la kalau tak pegi. Kebetulan, masa tu keadaan pun agak baik sikit. Bolehlah berpoya-poya kejap..Jadilah...daripada tak ke mana langsung...

No comments:

Post a Comment