Friday 24 July 2009

SEHARI DI SINUN...

Lama jugak tak gi library kayesem. last skalik aku gi, last 2 sem kot. cam biasa la..bila ada esemen kena buat, yang perlukan rujukan buku2 kat sana, muncul la muka aku kat sinun. Disebabkan dah lama tak gi sana, terkejut aku biola tengok parking kat belakang tu..penuh!!!kat tepi2 jln tu pun kete berderet. slalunyer time2 pagi camtu, still banyak lagik space kosong kat belakang mot sinun. terpaksa la aku memarking kete itam ku yang sporty tu kat tepi jalan gak...dgn harapan tak kena kunci tayar dek guard. jangan memain, situ guard strict skit. aku pernah nampak kete kena kunci tayar....hari nie aku tengok kete memang banyak giler parking bukan kat tempat sepatutnyer, so akal aku nie cuba mengatakan bahawa "takkan ler depa ada banyak sgt kunci, nak gi kunci tayar sumer kete, pastu larat ker nak buat sumer.." akal ku berkata...
sib baik cik is ada ari nie kat library,,,senang skit nak mintak tolong. dapat ler pinjam few things dari library department kat bawah. kat atas takder bahan rujukan tu, coz' library bwh dah spesifik utk expertise tu. dengan bahan2 yang ada, dengan tekunnyer aku menaip input2 untuk esemen tu.....awal2 jer, pastu dah tak brp tekun dah...bila jumpa kengkawan kat sinun..heh..heh...
dapat jumpa kawan aku nie, kebetulan dia gi collect data untuk research dia kat department bwh. lama betul tak jumpa, sejak aku 'cuti daripada bekerja' nie..
dapat jumpa gak kawan aku sorang nie. kebetulan dia kena posting kat division lama aku....under my ex-boss & also bilik dia skrg adalah bilik aku dulu...masa gi bilik dia, teringat la kenangan lalu...ooppss..terjiwang lak...
banyak ler jugak citer2 sensasi yang aku dengar hari tu..heh..heh...si polan buat tu..buat nie...si polan eksen la...mcm2 la....
sempat agk aku ziarah opis lama aku, jaytiem. kondisi masih sama. cuma banyak new faces.
walaupun actually tak sampai sehari pun kat sana, tapi boleh la mengubat kerinduan pada kengkawan yang ada.
sempat gak aku terpikir...camna la besok2 aku nak masuk keje smula????camna nak berfungsi smula sbg sorang pekerja???mesti lemau punyer...hah..hah...heh...
tak per la, aku ada few months to go...few months to enjoy this "amazing holiday"....

p/s.: kete aku masih slamat..tak kena kunci tayar...lega..




No comments:

Post a Comment