Thursday 27 May 2010

NURIN HANA aka ULTRAMAN

Assalamualaikum.
 
Korang mesti familiar dengan cerita ultraman, kan! Daripada kecik dulu, cerita tu dah ditayangkan kat tv. Sampailah dah jadi belia pertengahan umur ni…heh..heh….
My little princess sangat-sangat “menggilai” watak kartun ultraman ni. Cerita tu akan membuatkan dia terpaku depan tv, tanpa pedulikan ibu atau papanya. Masa tu janganlah kita suruh dia buat something, tak dilayannya….Buat penat mulut je…Macam bercakap dengan batu dan kayu….takda respond…..
Nurin Hana selalu bagitau kitorang yang dia adalah ultraman, ibu dan papanya raksasa. Kalau mood baik, dia akan gelarkan dirinya ultraman cosmos, ibu ultraman gaia dan papanya ultraman the next….Hah..hah….skit punya banyak ke jenis-jenis ultraman tu…….Baru-baru ni ada iklan kat 611, program yang akan disiarkan cuti sekolah nanti. Boleh Nurin Hana reminded us, “jangan lupa nanti nak tengok cerita ni…” Adeiii….anak ibu..anak ibu….
Sebenarnya apa itu sikap dan minat? Menurut Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka, sikap merupakan kelakuan dan tingkahlaku yang ditunjukkan oleh seseorang individu atau dalam kes ni, kanak-kanak la.. Manakala minat dinyatakan sebagai keinginan, kesukaan atau kecenderungan kepada sesutu perkara. Ia juga adalah kecenderungan seseorang itu memberi perhatian terhadap seseorang, benda atau kegiatan. Selagi sikap dan minat tu tak menjejaskan kehidupan, it is okay…..

2 comments:

  1. ingat budak lelaki je suka ultraman ni...

    ReplyDelete
  2. heh...heh...tu la pasal...
    dia memang minat habis dengan siri tu.....
    kita layan je la...

    ReplyDelete