Tuesday 19 October 2010

KEJADIAN ‘KECEDERAAN’ KERETA (KEJADIAN 2 HARI SEBELUM RAYA..)

Apa perasaan korang kalau kereta kena langgar?

Kereta tu pulak, kereta mahal, jenama Mercedes.

Paling-paling tidak pun, mesti bengangkan!!!!

Hatta, ‘kecederaan’ yang dialami tak begitu teruk dan memudaratkan.

Ye la, kereta mahal, ingat murah ke kos kalau nak baiki ‘kecederaan’ walau tak seberapa tu?

Tipu la, kalau korang tak rasa apa-apa...

TAPI.....

Kereta tu bukan aku punya.

Dalam erti kata lain, aku bukan pemilik kereta tu. So, apasal aku kisah sangat?

SEBABNYA.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Aku yang telah ‘mencederakan’ mercedes mahal tu. Huwwwaaa....

Secara tak sengaja.

Kejadian 2 hari sebelum raya:

“nak keluar dari ofis. Reverse kereta. Nurin hana menjerit. Jeritan kuat yang mencover bunyi alarm yang rupanya telah berbunyi kritikal yang aku tak perasan. Dan kesudahannya, maka berciumlah seketika belakang 2 buah kereta.”

Paling sadisnya.....tuan punya kereta tu adalah salah seorang big bos kat sini....timbalan pengarah tu.....huwwaaa...

Apo la nasib den....

Raya dah pun habis. Tapi benda ni tak settle-settle lagi.

Walaupun aku dah bercakap dengan P.A. big bos tu minta sampaikan permohonan maaf aku tu, malah aku dah sms sendiri big bos tu, tapi aku anggap belum selesai lagi.

Aku mesti jumpa sendiri dengannya. Minta maaf personally. Tahan je la telinga kalau dia nak marah ke, bertempik ke...Siap sedia je la kalau dia nak minta ganti rugi...huwwaaa....

Tapi, hingga ke saat ni aku masih belum berpeluang jumpa dengannya. Big bos kan...busy memanjang. Ingat ye, apa-apa urusan perlu melalui P.A. ...Tak boleh main terjah je.

So, sekarang ni aku kena tunggu pemilik kereta itu free, barulah aku boleh jumpa.

Nampaknya, permohonan maaf secara bersemuka terpaksa ditangguhkan ke satu tarikh yang aku sendiri belum pasti bila...kita nantikan saja la...Aku tak sabar nak settle kan benda ni cepat-cepat...

Apa-apa hal pun, nampak gayanya, lepas ni kalau aku tak dapat gi mana-mana kursus/training kat oversea, aku tau lah apa sebabnya..huwwaa...

1 comment: