Wednesday 20 October 2010

NYARIS PINTU KERETA TAK TERBANG

Arrgghh...pagi ni nyaris tak terbang pintu kereta aku.

Masa tengah drive, aku perasan, lampu brake tu menyala je walaupun banyak kali aku dah tekan brake untuk tutup pintu.

Pintu mana pulak tak rapat ni? Pagi ni aku cuma bukak pintu belakang sebelah kanan untuk letak beg keje dan dah tentulah pintu depan pemandu untuk aku memecut ke ofis.

Dua-duanya aku memang pasti dah rapat sebab berdentum bunyinya masa tutup.

Cuak jugak rasanya ni. Masa berhenti kat traffic light sebab lampu merah, aku bukak pintu sebelah aku, dan tutup semula. Lampu brake nyala lagi. Cuba pintu belakang yang aku bukak tadi pulak. Sama jugak.

Cuba pulak pintu kiri. Pun sama. Akhirnya, terpaksa bukak pintu yang paling susah nak jangkau dari depan dalam keadaan duduk, pastu tengah standby kat traffic light pulak.

Bukak boleh, tapi nak tutup, tak sampai tangan nak tarik. Aku tarik je la pintu melalui tempat bukak tadi. Ala, tempat kat bawah tingkap kereta yang kita tarik untuk bukak pintu tu.

Berapa kali percubaan aku gagal, pintu tak rapat malahan siap terbukak lagi. Kalau aku jalan ni, mahu tercabut pintu kereta aku...Dalam panik tu, alhamdulillah berjaya jugak aku tutup pintu tu.

Bila pandang depan......aiseh...dah hijau la...lapang je depan aku..nasib baik orang belakang tak hon...sorry la ye...emergency...

Memang sah. Pintu yang tak rapat tu pintu belakang sebelah kiri. Sebab lepas tu lampu brake tak menyala dah. Lain kali, aku kena check betul-betul sebelum memandu keluar....Bahaya...bahaya....

1 comment: