Friday 4 December 2009

JaLAN-JALan Carik MaKAn - NaSIk Pak ArAB

antara menu yang ada

hubby punyer, lamb kebsa

fresh orange suam (me + hana) dgn honeydew suam (hubby). actually ada order satu lagik air, banana shake, yummiiieee...

makan nasik kosong jer...lauk kongsi dgn ibu arr...

hmm...berselera makan...tak pandang kiri kanan dah...

sup dan sambal

tara......nie aku punyer, chicken mendy

baru-baru nie kitorang gi makan arab food lagik. kali nie, terai kat restoran al-jazera, cyberjaya. sblum nie pernah gi restoran saba. kita terai makan kat sini lak...aku baca preview kat berita harian. rasanya restoran nie restoran yemen@yaman.
menunyer ada macam-macam. tapi, biasa ler, tekak orang melayu tipikal cam aku nie, musti pekena nasik. aku order 'chicken mendy' for myself. kat menu booklet tu dia tulis chicken prepared with spices & cooked in tradisional yemeni way. served dgn nasik. rupa nasik dia cam nasik beriani. tapi, rasa lain. lebih terasa rempah ratusnya. sedap gak. cuma food nyer tak berapa panas. ala-ala sejuk la, senang citer..
hubby pesan 'lamb kebsa'. peminat lamb. ada nasik gak. hana makan sama cam aku. actually, order nasik jer, pastu kongsi lauk dgn aku...huii..beriya-iya dia makan. memang dia suka nasi yang ada rasa nie.
kelakar la....hubby cam kena badi bila makan kat kedai pak arab nie, heh..heh...dah dua kali, order tak sampai. nasik aku dah nak abih, baru datang makanannya. kesian....tu pun, mujur hubby pi tanya kat waiter tu, kalau tak, sampai sudah tak sampai-sampai....(lambat, ingatkan kambing yang nak dibuat masak tu, dah lari....:))
kat sini, diorang served nasik dgn sup kosong dgn sambal cili (rasa cam cili yang diblend gitu jer without any additional things)
makanan kat sini, hmm..kiranya ok la...kat sini, yemeni style, kat saba style arab lain lak. so, rasa memang different la..
kitorang makan dengan aman kat sini, tak da orang lagik.
on the way balik, lalu tepi saba, huii..ramai orang...cam biasa..

No comments:

Post a Comment