Thursday 10 December 2009

Kembara Sehari @ Melaka

Last weekend, ikut hubby gi balik melaka, dgn mak mertua dan adik ipar beserta anak-anaknya. Sedara mak mertua kawin. Berhimpit-himpit kitorang sumer dalam kete, cam ikan sardin. Al-maklum ler, kete aku tu bukannya estima ker atau koman-koman exora ker. Kete kecik jer.

Balik hari jer. Tak plan nak ikut memula tu, ingatkan nak fokus kat tesis aku yang tersangkut lagik tu, masalahnya kalau aku tak pegi, my lil' princess mesti tak pegi punyer, so camna aku nak buat keje kalau dia ada..mesti nak teman dia. Pikir punya pikir, aku pegi jugak la..huh..huh...

Lauk kenduri..nyum..nyum...sedap. Tapi, nasik? Ada sikit keras la, jelatah. Hubby kata kurang air. Sayang betul la. Gitu la adat berkenduri, macam-macam dugaan untuk tuan rumah.

Balik dari kenduri, kitorang sempat singgah zoo melaka. Nie kali kedua hana gi sana. Awal tahun hari tu dah pegi. Kali nie ramai orang. Dulu masa pegi, takda orang pun, yer ler pegi time weekday@orang keje, mana ada orang. Orang tenagh sibuk keje, kitorang berpoya-poya kat situ, heh..heh. Hana seronok kat situ. Dapat tengok macam-macam animal. Penat ooo...jalan keliling zoo tu..luas...
Ada sekali tu, cousin hana sebut lion tu pakai tudung..heh..heh...lion jantan kan ada cam kembnag kat kepala tu..tu yang dia kata pakai tudung..heh..heh..

On the way balik kolumpo, singgah reaht jap kat r&r ayer keroh. mee rebusnya sedap..nyum..nyum...peds menyngat tapi marvelous. Pau pun best. Singgah kejap jer, bagi hubby @ en drebar rehat..

Balik hari, so paham-paham la..penat giler tu. Dalam kete, mata aku nie bagai ditarik-tarik dengan gam. ngantuk toksah cakap la. Tapi, aku cekangkan jugak bijik mata nie. kesian kat hubby. Al-maklum la, aku kan co-pilot..
Balik rumah, pengsan sumer..kepenatan..zzzzzz
hana & cousins, wawa, mimin & tisha di zoo melaka

dapat aiskrim, pau papa..hheh..heh...

rehat kepenatan, ngantukkk.....

muka ngantuk, tapi tetap pose...

celah depa tu ada turtle batu, tersorok

hubby sayang..kesian..kena tangkap gambar sendri

No comments:

Post a Comment