Thursday 24 December 2009

SEAFOOD @ BAGAN LALANG-sempena birthday papa

Assalamualaikum...

as stated before, we went to bagan lalang last week. ada skit makan-makan besar at night. makan seafood maaa....taste, overall superb...lincin la kitorang sebat sumer apa yang ada atas meja...mujur kusi meja tu tak leh makan, if not..can't imagine...heh..heh...
several photos to share.... 



pembuka slera, otak-otak. she loves it..kitorang pun suka..

  

nie antara menu yang aku order...hubby ikut jer..
 

hasil tengok AFC, black pepper crab...superb..actually, aku tak pandai sgt makan ketam nie. aku makan isi kat badan jer...

 

sutun goreng tepung drpd 2 ekor sutun.biasa ler, sedap



udang goreng cili..ok la...udang tak brapa fresh, tak sweet
 

gatal order nie.lala masak serai..mcm sup.ok la, not bad. cuma keras skit. terlebih masak kot.hmm...teringat kenangan di OBS..


makan tak lengkap la kalau takda sayur. cendawan.best, although hanya sayur


heh..heh..ada lagik. ikan kerapu bakar. sedap.
 

siakap stim..ok la.kuahnya tak berasa.lupa buh garam kot..
 

tara...bukti betapa lahapnya orang-orang yang makan nie..licin..
 

dah makan, kena la ada air kan. cekik kang, naya jer. lemon tea suam aku punya. sedap tak terkata. hubby, barli. budak tecik, air teh *tak minum pun..hubby yang abihkan..)

  • sorry la entry nie banyak gambo makanan...sapa-sapa terliur tu, bwk-bwk ler lap ngan towel mulut tu...buruk bebenor rupanyer..heh..heh..
  • memang kenyang giler la...
  • budak tecik kenyang sampai 'bertelur'..heh..heh..nasib baik ibu & papa dah abih makan...
  • syok sgt makan, bila nak minum, gelas lemon tea suam aku tlh dimasuki sesuatu..cik lalat. tah bila zaman dia masuk. dia pun terpikat dgn air aku yg sedap tu. rupanya, teh letak lemon nie lagik sedap la, drpd letak limau biasa tu (limau nipis@limau purut..tah aku pun tak prasan.aku slau konpius dgn both limau..). disebabkan cik lalat dah terjun dlm air aku, terpaksa la aku order lain..sib baik ada stok lemon lagik..klau tak kempunan aku..heh..heh..
  • nama kedai: restoran terapung bagan lalang.
 

No comments:

Post a Comment