Monday 2 April 2012

Karya seni terulung

Aku baru belikan water colour untuk budak kecik ni, Nurin hana. Start dari malam yang aku belikan tu, sibuk ajak mulakan aktiviti mewarna. Nak oiii...kita tido la dulu..esok kan ada lagi...

Esok harinya, skrip yang sama duk ulang lagi...aduyaiii... biasalah, first time nak guna water colour. Excited terlebih la... Dah lama niat nak belikan, bagi Nurin hana biasa pegang berus, asyik-asyik pakai colour pencil je...

Sebelum mula aktiviti, aku suruh pakai apron dulu... Huii..bukan aje nak memasak kena pakai apron, nak mewarna pun kena jugak...kang abis comot satu baju... mak bukannya rajin benar nak basuh bagai..... ala..tak suka la tengok dia comot-comot ni... so, protection kena la ada...tak gitu..

First of all, aku kena lukiskan dulu objek untuk dia kaler. Ishh...ishh...tak sangka, skil melukis aku masih ada la...skill tahap mega....sila muntahhh... ^___^. Lepas tu, baru Nurin hana mula mewarna. Wahh...seronok dia picit satu satu kaler yang ada. Aku suruh dia habiskan mana-mana kaler yang dia dah picit dulu..kang membazir pulak picit banyak-banyak. Lagipun, tiub kaler tu kecik beno, kang baru dua hari guna dah abis.. Dan aku dapat merasakan, itu yang akan terjadi, berdasarkan ke excited an nya tu... Tapi takpala..., next time kita beli yang banyak dan besar punya..kita pau papa pulak ekk...

(Serius, aku dah lupa macam mana lupa water colour yang kita biasa pakai zaman sekolah dulu. Tu menunjukkan betapa lamanya dah zaman tu berlalu......)
hasil karya bakal pelukis terkenal... hanya yang celik seni dapat menghayati keindahan lukisan ni...hehehhehe...opss..Nurin hana dah minta untuk tampal kat dinding ye...

macam-macam gaya. mencangkung pun ada...rasanya berus tu tak lama riwayatnya sebab Nurin hana mewarna seolah-olah sedang guna colour pencil, ditenyeh sakan berulang kali..hehe..hehhehh

1 comment:

  1. adosss...benda color mengcolor ni selalu dielakkan kat rumah wpun baik for the girls but nanti letih nak kemas. Ternyata mommy malas benor ye...

    ReplyDelete